woensdag 9 juni 2010

huisgenoot

Veel werken, weinig tijd, ik doe wel wat hoor tussen neus en lippen door, maar nog geen tijd om dit dan ook op de foto te zetten. Ik tel alweer af voor de vakantie en probeer vooral dingen af te maken, cq voor te bereiden (zoals mandjes). Nog vier en een halve week dan gaan we voor 18 dagen naar Amerika op rondreis en ik denk dat ik dan weinig tijd en gelegenheid heb om te freubelen, dus gaan er alleen wat mandjes en kleine borduurwerkjes mee. Dus nu vast snijden en tekenen, niet leuk om te laten zien. Dan maar een foto van onze rode kanjer: Frodo. Er is een tijd geweest dat we vier poezen hadden, beetje veel van het goede. Op een bepaald moment zeiden we tegen elkaar: geen nieuwe erbij tot ze allemaal dood zijn. Want onze ervaring is dat zo'n oude kat van 10 jaar of meer, jonge poesjes in huis helemaal niet op prijs stelt.
Nou, die tijd brak aan, maar toen wisten we al dat we binnen een aantal maanden gingen verhuizen, eerst dat dan maar dachten we. We zaten nog maar een paar dagen in onze nieuwe woning toen een collega met jonge poesjes op de proppen kwam, ze had er nog 1 over van het nest van 3 en dat werd dus onze Frodo.
DS heeft de naam verzonnen. Het is een (ex) kater en erg zinnig met eten. Hij is op aanraden van de dierenarts vroeg geholpen, maar dit doe ik niet weer, want nu is het ook een beetje kleine, ielige kater gebleven. Overdag slaapt meneer, 's avonds wil hij het liefst op schoot en 's nachts kun je hem buiten vinden.
Hij en Harrie kunnen het heel goed vinden samen en spelen vaak samen in de tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten