donderdag 13 september 2012

quiltkelder en expositie Putten

Afgelopen weekend was het jaarlijkse vriendinnnen weekendje met mijn vriendin Wilma, die ik inmiddels ruim 30 jaar ken. Dit keer hadden wij een hotelletje geboekt in Putten, aan het Veluwemeer.
We zouden zaterdag naar Amersfoort, maar daar zijn we nooit terrecht gekomen. In Putten bleek nl ook een quiltwinkel, en er was toevallig een expositie. Hieronder een impressie:




 Er hingen prachtige quilts, ze lieten zich echter niet zo makkelijk fotograferen vanwege het licht.
In de quiltkelder kocht ik allereerst een nieuwe snijmat, dit was immers hard nodig!
Verder een nieuw boek waar weer heerlijke quilts in staan, om te smullen gewoon!
 En stof voor het patroon hieronder: Winterwonderland.Het lag al een poosje in mijn kast te wachten en ik was erg in dubio of ik hem in blauw of rood zou maken, tot Tineke mij een foto liet zien van een uitvoering in het groen, toen wist ik het meteen: ik  ga hem maken met groene kleuren. De creme en witjes heb ik uit eigen kast gevist, groen heb ik niet veel, dus daar heb ik wat van bijgekocht. En tot mijn verbazing werd Wilma ineens ook helemaal enthousiast en wilde ze ook hiermee aan de slag. Zij gaat hem maken in bordeaux/rode tinten, Ik moet haar wel een beetje helpen want het is geen quiltster. Daarom heb ik besloten de quiltersblessing (nu bijna 6 blokjes klaar) even op te bergen om gelijk met Wilma van start te kunnen gaan. Hopelijk kan ik dit weekend het eerste blokje overtrekken. De stof is al gewassen, nu nog even strijken. Ik stuur het dan op naar Wilma, want helaas wonen we een eindje bij elkaar uit de buurt. En als alles gestiched is ga ik een paar dagen bij haar logeren om stof te kopen en te naaien voor de rand.


En tot slot de quiltwinkel in Putten:

Veel handwerkplezier!

4 opmerkingen:

  1. Gezellig zo samen met je vriendin, patroon lijkt me mooi.
    Groetnis Anie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder geslaagd uitje! Een prachtig patroon, veel plezier om hem in het groen uit te voeren, dat wordt ongetwijfeld een verrassende uitvoering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke quilts heb je kunnen bewonderen.
    Veel plezier met je nieuwe project, ben benieuwd hoe het er gaat uitzien.
    wel gezellig om het met z'n tweetjes te doen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij een leuke expositie, zo te zien!Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen