dinsdag 7 april 2015

Voor elkaar!

Nou, heb ik het voor elkaar of niet?
Nadat ik erachter kwam dat ik weliswaar een prachtige machine had gekocht, maar dat het eigenlijk niet geweldig naaide omdat hij te hoog stond (en ik dus snel last van mijn schouders kreeg), dacht ik eerst: ik zaag gewoon een stuk onder de poten van de tafel weg.
Maar dat is natuurlijk niet de echte oplossing, even speuren op internet zag ik her en der ingebouwde machines. Dus wat doe je dan…….aangezien mijn DH twee linker handen heeft….kijk je de buurman lief aan…..en deze ging enthousiast aan de slag:



Sorry, de foto is tegen het licht in, maar om nu de gordijnen dicht te doen, dan wordt het ook weer zo donker.
Maar hij heeft het fantastisch gedaan, het naait super, geen last van de schouders meer! Nu nog de tijd vinden om mij echt op het machinaal quilten te gaan oriĆ«nteren en  vooral te oefenen.
Om vast een beetje in de stemming te komen begon ik met het aan elkaar naaien van de nine patches, er komen horizontaal en verticaal sashings tussen de blokjes.


En deze prachtig bloeiende stinzenplanten (gefotografeerd in Alkmaar) wilde ik jullie niet onthouden.


Geniet van het voorjaar! Ik ga morgen op cursus met de OR, leuke, maar intensieve dagen.
En dan wil ik  me vrijdag even storten op mijn nieuwe fotoprogramma, ik krijg het plaatsen van foto's niet goed onder de knie. Het programma geeft alleen jpegnummers en piep kleine plaatjes, zodat ik niet zie welke ik wil plaatsen, dat moet toch anders kunnen?
Tot later!

7 opmerkingen:

  1. Lang leve handige mannen, of ze nu wel of niet bij je horen. Veel prettig naaiplezier!
    Wat een prachtige blommekes, een heerlijk veld vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je tip,ik zal mijn zoon is lief aankijken.Leuk idee voor moederdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zo de machine op goede hoogte, een goede buur is beter dan een verre vriend
    Mooi je blokjes, al een hele rij
    Veel naai plezier
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn, zo'n buurman ! Dat zal prettig werken !
    Succes met de OR !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. altijd prettig, helpende handige handjes
    nu maar genieten van je naaimachine,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er goed uit en volgens mij moet dit prima werken..
    succes met je blokken en werk enz..

    BeantwoordenVerwijderen