dinsdag 7 april 2009

paaskleed


De eerste quiltles, ik weet het nog goed. Ik noemde terloops tijdens het roken met een collega dat quilten mij wel wat leek, maar dat een cursus zo lastig was met onze wisselende diensten. Mijn buurvrouw kan wel lesgeven zei ze. Nog 2 collega's enthousiast gekregen en daar gingen we met zijn vieren. Ik vond het meteen geweldig. Het eerste patroon wat we kregen was de bekende logcabin. Ik kocht een stapel gele en groene stofjes (destijds was mijn huis geheel in die kleuren ingericht) en sneed alles in stroken. Direct ging ik aan de slag en naaide zo'n 20 blokken. Hierna lagen de stofjes en stroken jaaaaaaaren op mijn buro. Gebrek aan tijd en andere bezigheden. Ik kwam ze weer tegen bij het uitpakken van de verhuisdozen. Heb ze braaf gestreken en ging er weer mee aan de slag. Nu heb ik bijna genoeg blokken voor een mooi kleed met pasen voor op de bank. Verder ijverig aan het ramenlappen geweest vandaag, zowel binnen als buiten. Niet helemaal klaargekomen dus moet ik het morgen afmaken voor mijn late dienst.
Posted by Picasa

1 opmerking: