vrijdag 13 augustus 2010

granny square

Vlak voor mijn vakantie had ik op een nacht pech. Ik had van alles mee genomen naar het werk om te doen, maar bleek van alles het verkeerde mee te hebben. Dus wel een haaknaald en garen, maar het verkeerde boekje en niet het bijpassende vest waar ik een randje langs wilde haken. Nou had ik kort daarvoor het besluit genomen geen briegaren meer bij te kopen maar eerst maar eens wat garen op te maken. Ik heb nogal wat resten vooral van catania, dus daar viel mijn eerste keus op. Wat speuren op internet leverde het patroon van de granny square op. Ideaal voor resten want je kunt elke toer met een andere kleur doen. Eerst maar eens het gemeleerde garen opmaken, een simpele basiskleur erbij. En zo zat ik de afgelopen weken dus ineens driftig te haken, normaal gesproken absoluut niet mijn favoriete bezigheid! Het haken bleek zich uitstekend te lenen voor  in de bus tijdens onze rondreis door Amerika! Ook op mijn werk is het ideaal, gaat de telefoon dan smijt ik het zo aan de kant om het vervolgens moeiteloos weer op te pakken als het gesprek beeindigd is.
Er liggen dus inmiddels stapels vierkanten op mijn bureau. Wat ik ermee ga doen? Ws aan elkaar haken en er babyomslagdoeken van maken, alleen nog even uitvinden hoe ik ze mooi aan elkaar kan zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten