donderdag 5 april 2012

De naaidoos en de stoffenmeid

Gisteren een dagje op stap geweest met Tineke. Na eerst een kopje koffie bij haar thuis te hebben gedronken reden we naar Nieuw Buinen. Voor iemand die net drie maanden niets gekocht heeft wel een beetje de kat op het spek binden!
Er hing daar een expositie van Wil Gommers met heel veel mooie fleurige quilts. Even een paar:


 Grappig was dat zij er zelf ook was, helemaal uit Delft zodat we even met haar hebben kunnen spreken.
En verder natuurlijk meters en meters aan stofjes!
 Buiten, zowel voor als achter een prachtige paas/voorjaarstafel.
 Vorige week vond ik achter in de kast nog 2 bijna vergeten jelly rolls en ik heb hier bijpassende stof voor uitgezocht om 2 quilts te maken.

 Tzt krijgen jullie de vorderingen wel te zien.
Verder kocht ik nog 4 halve meters witte/creme stof, want da's nooit weg toch?

En...oh, vergeten op de foto te zetten, een achterkant voor mijn life is beautiful, maar die komt dan volgende keer wel op de foto. Op de witjes na "mocht" ik deze lapjes kopen toch?
Na Nieuw Buinen nog even bij de Stofmeid in Borger geweest en bij een hobbyzaakje aldaar waar ik nog leuke knoopjes scoorde voor de sneeuwpoppenquilt waar ik binnenkort mee ga beginnen.
Toen terug naar Leuuwarden, heerlijk chinees gegeten, koffie na en tegen 23.00 was ik weer thuis.
Een gezellige en geslaagde dag, dankjewel Tineke!
Nu weer even een paar dagen geld verdienen, tot later, fijne paasdagen allemaal.

2 opmerkingen:

  1. Het was heel mooi daar he. En wat leuk dat jij net andere foto.s hebt gebruikt...ik pik die ene Van de stof er ff af. Leuk is die en wat een stof he.
    Succes he met je mooie lappen.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Naaidoos en de Stoffenmeid.... het klinkt als een boek! Wat een heerlijk uitje! Wat een mooie aankopen, wat leuk dat jullie de maakster van de tentoonstellingsquilts ontmoeten, dat is zeker een trefje!
    Leuk te lezen dat jullie er zo'n heerlijke dag van hebben gemaakt.
    Hartelijke groet, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen