donderdag 6 maart 2014

nieuw project

Afgelopen 5 nachten heb ik gewerkt, nu mag ik 2 nachtjes thuis slapen en dan weer vier nachten werken.
De meeste collegae duiken bij thuiskomst meteen het bed in, ikke echter niet. Ik sluip (om letterlijk) om 7.30 het huis binnen en duik meteen mijn naaikamer in.
Daar ga ik dan even een uurjte spelen met lapjes en stofjes. En zo kon het gebeuren dat ik zomaar weer met een nieuw project begon. Ik was het helemaal niet van plan, integendeel zelfs.
Weet echt niet hoe het gebeurd is edelachtbare!
Maar ik viel als een blok voor deze scrap quilt en voor ik het wist was ik alweer aan het naaien en snijden:
Hij heeft de vomit quilt


Alleen zwart moet ik kopen, daar heb in nogal veel van nodig, de rest shop ik uit eigen voorraad.
Het ging dan ongeveer als volgt:
7.30 sluip ik mijn naaikamer in, ik val aan op mijn bak met scraps, ik snij repen van 2,5 inch tot ik er zat van ben, dan duik ik achter mijn naaimachine en naai de stroken in 7-tallen aan elkaar. Dan weer snijden, banen van 2,5 inch. enz enz.
De blokken zonder zwart bestaan uit 49 scrap blokjes en ik moet er 18 hebben. Heb nu 10 blokken voorbereid liggen in repen van 7 stofjes, het echte in elkaar zetten doe ik pas als ik genoeg repen heb zodat het echt scrappie wordt. Pas daarna ga ik aan de blokken met zwart beginnen, daar moet iets meer gepland worden.
Na mijn uurtje spelen ga ik de hond begroeten en knuffel. Vaak ga ik dan nog een uurtje soppen, maar deze week heb ik mijzelf "vrij" gegeven. Dus dook ik dan nog even heerlijk met een haakwerkje in de luie stoel, dvd of iets anders op en nog even lekker tv kijken. Tegen tien uur duik ik dan mijn bedje in en dan wordt ik niet eerder weer gezien dan na vijf uur 's middags. Nou, als ik wat blokken af heb meld ik me weer om jullie wat te showen.
Wat een leven he!
Groet Marjan

3 opmerkingen:

  1. Oh, wat een superplan! Natuurlijk laat je al je goede voornemens voor vallen! Zo te horen ben je al heel ver met dit mooie werkstuk, succes met het scoren van een zwarte lap! En dan een beetje doornaaien, want ik wil een foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben het helemaal met pauline eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijk verhaal,en wat een vrolijk uitziende quilttop.

    BeantwoordenVerwijderen