maandag 26 oktober 2015

Portugal

Vrijdagnacht zijn we thuis gekomen na een kleine rondreis door Portugal.
De eerste dag in Lissabon hadden we helaas regen, de tweede dag hadden we niet gewoon regen, maar een complete wolkenbreuk.
We kregen eerst een rondleiding in de bibliotheek en universiteit van Coimbra. Daarna hadden we 1,5 uur vrije tijd om zelf de plaats te ontdekken. Maar de complete groep (welke uit 26 mensen bestond), bleek achteraf al die tijd in een van de cafeetjes te hebben gezeten omdat je echt niet buiten kon zijn. Zelfs met paraplu en jas was iedereen nog doorweekt, alleen van het kleine stukje van het cafe naar de bus. Het water viel met bakken naar beneden en liep in beekjes door de straten en goten. Menigeen heeft natte voeten opgelopen.
Hierna werd zelfs het complete programma geschrapt en werden we terug gebracht naar het hotel.
Daarna knapte het gelukkig op en genoten we van nog 5 dagen mooi weer en mooi Portugal.

Straat in Lissabon:



 Oporto, een mooie stad waar we ook nog een boottochtje maakten en een porthuis bezochten:


Het uitzicht bij Nazare, een vissersplaatsje:


De kerk van Fatima (waar ze druk bezig waren het bezoek van de Paus voor te bereiden):

   
Het middeleeuwse stadje Obidos, echt heel schattig:
 

                                               


Een van die zwarte hanen hierboven ging met me mee naar huis en staat nu op de schoorsteenmantel.

Koepel van het Palacio Nacional in Sintra;


Het strand in Quarteira (Algarve) 's morgens om tien uur, ik dacht, zet mezelf ook maar ff op de foto:


Zo, dat was het weer in vogelvlucht.
Vrijdagnacht thuisgekomen, zaterdag wassen, boodschappen, beestjes ophalen etc en zondagnacht weer werken.
Om 00.00 gevierd dat ik er weer een jaartje bij mocht tellen.
Nu uitgewerkt, straks lekker slapen en weer een volle week voor de boeg, dus het "echte" vieren sla ik maar een jaartje over.
Ondertussen is de bies van een van de quilts vastgenaaid en ben ik aan het tegenzomen, dus…eind deze week een AFFO.
En omdat ik jarig ben, een sneak piek voor jullie:


Een fijne week allemaal, en zodra ik klaar ben met tegenzomen meld ik me weer.

2 opmerkingen:

  1. Al regende het eerst, toch mooie vakantie gehad.
    Quilt ziet er mooi uit.
    Een fijne verjaardag nog vanavond
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie foto;s en ondanks de regen hebben jullie,zo te lezen een fijne vakantie gehad...en je quilt is mooi,de draad zie je goed ...en mag gezien worden...

    BeantwoordenVerwijderen