zaterdag 7 mei 2016

Ondertussen….

Ondertussen…..werk ik, speel ik met lapjes en draadjes en ben me aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Dat is leuk, maar kost ook veel tijd!

De chocolate covered cherry's heb ik omgedoopt tot christmas cherry's. De 144 rode middenstukjes zijn klaar, de 288 stroken crème gesneden en kan ik er nu aan gaan naaien.


Van de groene en witte stofjes snij ik lange stroken die dan vervolgens genaaid en gestreken worden en in mootjes gehakt om uiteindelijk 144 van deze blokjes gaan vormen. ik ben nu schat ik op 2/3 met snijden, ff 1 in elkaar gezet om te kijken hoe het lijkt:


En hier liggen de voorraden klaar om verder te verwerken:


2 weken geleden dacht ik zover te zijn om kleurtjes uit te gaan kiezen voor mijn gehaakte kerststal. Natuurlijk nergens het boekje te vinden!
Ik vond wel deze kleurtjes en besloot daarvan een wiegedekentje te haken. Nog 2 rijen dan ben ik klaar, de rand bewaar ik voor over 14 dagen.  Dan ga ik gezellig naar Kijkduin met m'n lieve vriendinnen Pauline en Wilma en ga ik me over de rand buigen:


Ik heb altijd een bolletje katoen en een haaknaald in m'n tas voor als ik me even 5 min verveel en zo haakte ik ongemerkt deze stapel. Nog 2 vierkantjes, dan kan ik ze aan elkaar gaan zetten tot een kleine meisjes deken. En ook deze mag mee naar Kijkduin om de rand te haken.



Deze stichery van de winter twitterings is nu onder handen en is de grootste en komt in het midden:


En ja, met santa village loop ik hopeloos achter. Ik had gepland eind april nummer 2 af te hebben, maar dat is dus bij lange na niet gelukt. Maar goed, hopelijk kan ik het straks ergens inhalen, ik vind hem wel heel mooi worden namelijk:


Dit weekend ben ik lekker vrij en wat is het prachtig weer!
Volgende week mag ik weer een poosje in het nachtleven en stort ik me weer op het doorquilten van de rood/witte ananassen.
Geniet van het mooie weer, je naasten en je hobby!

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige projecten, allemaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je bent bent lekker actief zeg;) ziet er allemaal weer mooi uit,..succes met alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even binnen, en lees wat bloggen
    Prachtig werk allemaal hier te zien.
    Je handen zijn altijd bezig.
    Ook de gehaakte dekentjes. Heel lief
    Heb je daar altijd een bestemming voor.?
    Goede nachtdiensten
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen