donderdag 5 januari 2017

Evaluatie Kerstjaar

Sorry, ben even offline geweest.
Half december ben ik met DH een paar dagen in Duitsland geweest als afsluiting van mijn kerstjaar.
We bezochten maar liefst 5 kerstmartken oa. in Rostock, Wismar en Lunenburg. Ze waren allemaal in het Noord-Oosten gelegen.
De dagen waren een groot succes, gluhwein, curry wurst, kraampjes, alles wat je van een kerstmarkt verwacht. Helaas lukt het ff niet de foto's van mijn iphone te importeren dus kan ik jullie de mooie kerststallen niet laten zien.

Na mijn quiltcursus kwam ik in een flinke quiltdip. Zelfs zo erg dat ik pas 10 min geleden mijn naaimachine weer heb geïnstalleerd.
Lag niet aan de cursus hoor, maar aan mij.
Wel bleef ik wat breien en haken, maar aangezien ik bezig ben met wat cadeautjes kan ik hiervan niets laten zien.
Saai blogje zo, dus gauw ff wat geschoten:

Hier wat granny's van resten, die ga ik binnenkort aan elkaar ztten en dan is er weer een deken klaar:


En hier wat nieuwe wolletjes die ik aanschafte en waar ik omslagdoeken mee ga breien/haken:


Na Duitsland nog ff gewerkt en toen werd ik ziek, heel ziek, koorts tot 40 gr, koude rillingen, hoesten en benauwd. Na een paar dagen naar de huisarts en bleek ik een dubbele longontsteking te hebben. Dus 10 dagen antibiotica kuur. Ik zal jullie niet vervelen met alle details, maar pas sinds eergisteren/gisteren begon mijn energie weer wat toe te nemen, De dagen daarvoor hing ik nutteloos in een stoel en zag ik zelfs op tegen een toiletbezoek, dat leek dan bijn een onoverkomelijke reis!
Kerst en oud en nieuw dus niet veel van meegekregen helaas.

Dan mijn kerstjaar: ik heb er enorm van genoten! Mooie projecten afgekregen die deze kerst allemaal een plekje in huis hebben gevonden.
Maar….ik heb mijzelf ook enorm overschat, want er ligt nogal wat gesneden/geplakt/geknipt enz wat nog lang niet klaar is.
Ik ga dus ook geen nieuw thema doen dit jaar (hoewel ik wel een hele leuke in gedachten heb), maar ga eerst verder met de kerstprojecten en andere uffo's die er nog liggen.
Even geen nieuwe cal's dit jaar: er ligt nog wol voor 5 dekens op zolder: ik ga eerst opmaken!
Ook geen nieuw haakkatoen: eerst opmaken!
En geen nieuwe quiltstofjes: eerst wat er ligt gebruiken!
Een collega heeft me gevraagd voor haar nieuwe huis een quilt te maken, ze heeft geen haast, kan ff duren, maar ik wil heel graag even ruimte creëren om dan straks volop met haar quilt aan de gang te kunnen.

Zo, dapper voornemens! Ben benieuwd hoe lang ik die volhou, maar ga zeker mijn best doen.
Mensen, allemaal een gezond, gelukkig en hopelijk productief jaar. geniet van je naasten, het breien/borduren/quilten/naaien etc!



2 opmerkingen:

  1. Gelukkig knap je weer op, erg naar zo ziek te zijn.
    Nog maar even rustig aan, goed uitzieken
    Mooi garen voor de omslagdoeken
    Veel is er dus nog om af temaken.
    Succes, zal best mooi zijn allemaal
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé bah, wat vervelend om zo ziek te worden, maar gelukkig knap je alweer op!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen