woensdag 30 november 2016

Praag

Afgelopen vier dagen ben ik met vriendin Wilma in Praag geweest. We begonnen met een dagje samen in Woerden.
Daar bezochten we ook de plaatselijke quiltwinkel: Margreet Otto, waar je heel vriendelijk geholpen wordt.
Er bleven, natuurlijk, drie lapjes aan m'n handen kleven, maar de foto houden jullie nog ff tegoed. Ik kan vast verklappen dat ik voor vrolijk oranje koos.

Vrijdagmorgen stapten we in de bus om 7.00 en na de nodige koffie en plasstops arriveerde we circa 20.30 in Praag. Bordje eten en naar het hotel. Slaaaaaaapen.
Onderweg haakte ik aan een geheim project: dus ook daar geen foto's van.

Zaterdag maken we olv een gids een stadswandeling.
En tot mijn grote vreugde was Praag al helemaal voor kerst gedecoreerd:


We kregen een goede indruk van deze prachtige stad vol met kerken, burchten enz.


 's middags winkelde we wat op eigen gelegenheid ( en nee: ik heb niks gekocht!), maar waren op een gegeven moment zo moe, dat we met de metro naar ons hotel gingen en daar heerlijk op bed poften.


En dag twee wandelde we met gids in de bovenstad, ook heel mooi!






Ook nu hadden we vrije tijd en bezochten we het joodse kerkhof en bewonderde de synagoge.
Aan het eind van de dag hadden we alle twee geen rug meer over, dus weer spoorslags naar het hotel.

Dag vier was weer een reisdag waarop ik vrolijk haakte.
Jullie snappen dat ik met al dat wandelen niet veel aan handwerken toekwam: ik heb drie rijen vingerhoedjes gemaakt, die krijgen jullie tzt nog weer eens te zien.

Vriendin Wilma en ik hebben het weer heerlijk gehad en gaan nu plannen maken voor volgend jaar. Misschien Brussel of Kopenhagen, we komen er vast wel uit!
Bedankt lieve Wilma voor de gezelligheid.

Nu weer even tijd om te werken, maar het weekend ben ik vrij en al is het vroeg: dan ga ik mijn huis omtoveren voor kerst en daar heb ik nu al zin in!
Fijne week allemaal, geniet van de Sinterklaas als hij bij je langs komt!

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om even er een paar dagen tussenuit te gaan met een lieve vriendin! Mooie foto's heb je gemaakt!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet wat je geheime project is, wordt prachtig!
    Ik heb ook weer enorm van hou genoten en van Praag! 😘😘

    BeantwoordenVerwijderen