zaterdag 30 september 2017

Haken

Nu de borduursels klaar zijn en liggen te wachten om te worden ingelijst (euh, feitelijk  moeten de huisjes nog gewassen worden) kon ik me weer even op haken storten.
Eerst even Wendy's heerlijke omslagdoek afgemaakt, nummer 5 (en heb nog genoeg van dit garen voor nummer 6).
De voorraden slinken, maar zijn nog niet op.



Deze luchtige zomersjaal haakte ik van een bol unikat in een eenvoudig patroon.



Hier kun je redelijk goed het kleurenverloop zien van deze bol.



Daarna pakte ik de najaarscal 2016 weer op. Die lag te wachten op koude avonden. Ik ben nu ongeveer halverwege met deze deken.


En tot slot maakte ik een begin van een "onderweg" haakseltje, makkelijk en compact om mee te nemen en super om restjes op te maken (die zichzelf steeds maar weer aanvullen).
Dit vierkantje is 15 cm en voor een deken moet ik er 104 maken. Dit gaat ff duren omdat het alleen bedoeld is voor onderweg, maar ik heb absoluut geen haast.


Momenteel moet ik nog een aantal flappen van de winding ways naaien, maar de stapel slinkt (alles is nu gespeld in 2 tallen) en het duurt niet zo lang meer of ik kan van de 2 tallen viertallen gaan maken.

Deze week (nu nachten) di en woe van 10-18 werken en do late dienst, niet zoveel tijd om te handwerken, maar 's avonds wel lekker haken!
En vrijdag komt DS dan weer thuis na een maand Aruba, wat zal hij bruin zijn, zal ik hem nog herkennen???
Fijne week allemaal en als het allemaal lukt volgend weekend een foto van mijn 2 gewassen en gestreken borduurpronkjes.

2 opmerkingen:

  1. Echt mooi haakwerk allemaal.
    Wat maak je lekker veel.
    Werk ze in de nacht.
    Fijne zondag. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen