donderdag 19 september 2019

Canada en quilten

Om te beginnen: de reis naar Canada was fantastisch! Heeft echt aan al mijn verwachtingen voldaan.
Meer en beter had ik me niet kunnen wensen. Het weer was prima, de groep gezellig, en de natuur overweldigend.
Volgende keer een reisverslag met foto's, nu eerst over quilten.
Ik had deze keer niet bewust op quiltwinkels vooraf gezocht…ik heb immers al zoveel. Echter bij onze kleine rondleiding met de bus door Canmore zag ik vanuit de bus onderstaande quiltwinkel. Dus toen we werden "vrij" gelaten meteen heen gesprint.





Viel eerst een klein beetje tegen…totdat ik op de trap de volgende tekst zag; quiltshop upstairs, ik ben nog nooit zo lichtvoetig de trap opgevlogen.


Boven trof ik een uitgebreide collectie stoffen, fournituren en patronen aan. En ze  waren ook al aardig in kerststemming.




Omdat mijn koffer al behoorlijk uitpuilde (en ik natuurlijk thuis al aardig wat stof heb liggen) heb ik me, met de nodige wilskracht ingehouden en me beperkt tot deze 2 patronen.


 Maar…hierdoor had ik wel de smaak te pakken en daardoor zocht en vond ik nog een quiltwinkel in Victoria op Vancouver Island. We gingen daar eerst met een boot op jacht naar orka's (gelukt maar daarover later meer).
Hierna hadden we een paar uur vrije tijd en bleek de winkel gelukkig niet ver van de boot te liggen.




Qua stoffen waren het meer "normale" stoffen dan quitstoffen, fournituren en quiltbenodigeheden waren er wel volop en patronen…..


Dus…daar maar onderstaand toepasselijk patroon gekocht:


Wat eigen handwerken betreft, in de bus kon ik prima zo nu en dan een naaldje prikken, of 's avonds voor het slapen gaan. En zodoende zijn er maar liefst 33 klosjes bijgekomen deze weken.


Zaterdagmiddag kwam ik thuis, even in bed gedoken en na een paar uurtjes slaap naar de nieuwe liefde…die me erg gemist had (en ik hem ook, ondanks de geweldige reis).
We hopen samen ooit met een camper een paar weken in Canada rond te kunnen trekken.
Al fantaserend over de toekomst ben ik een paar dagen bij hem gebleven……maar nu gaat het gewone leven weer beginnen. Morgen weer aan het werk (wil er eigenlijk nog niet aan denken).
Dus… tot volgende week dan probeer ik een reisverslagje te maken. Fijne week allemaal.

4 opmerkingen:

  1. Lijkt me fantastisch om ook nog eens zo' reis mee te maken. Na mijn pensioen...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je in de quiltshop van Canmore bent geweest. Daar heb ik ook patronen gekocht, als je op mijn pagina kijkt, zie je de tweede quilt aan de linkerkant, daar waar Canada-quilt staat. Deze heb ik zelfs 2x gemaakt! Wat een mooi land is Canada toch, ook wij genieten altijd als we daar zijn. Kijk uit naar je vakantie verslag, de volgende keer. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is toch heerlijk na genieten van de mooie reis.
    En best mooie patronen mee naar huis.
    vervelen is er niet bij.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Benieuwd naar jouw volgend berichtje :)) Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen