vrijdag 14 december 2012

Kerstmarkt (en)

Zoals jullie weten ben ik gek op kerstmis en dus ook op de bijbehorende kerstmarkten.
Elk jaar bezoek ik er wel een.
Dit jaar ging ik eerst naar de kerstsprokkelfair bij de Vertakking in Rypskerk, bijna een thuiswedstrijd.
Een sfeervolle markt in Anton Piekstijl en heel leuk gedaan.

 En vorige week zaterdag ging ik met DS naar de kerstmarkt in de Rijnhal van Arnhem.
Van boven zag het er leuk en sfeervol uit.
We hebben er een leuke dag van gemaakt, maar de markt viel een beetje tegen en we waren snel uitgekeken.Wel de hele dag op achtergrond sfeervolle kerstmuziek en leuke koren die optraden.
Vanavond ga ik nog even naarde kerstmarkt in  Dokkum om wat kerstsfeer op te snuiven!
Verder willen jullie natuurlijk weten hoe het met Oscar is:
Hij groeit als kool! Is speels, zeer levendig en onderzoekend en laat zich dus ook niet makkelijk vast leggen op de foto, want voor je het weet is hij alweer uit beeld. Hij weet ons goed bezig te houden en van handwerken in zijn buurt is voorlopig geen sprake aangezien hij overal in bijt en aanhangt!
Er lag nog een quilt in mijn kamer op de grond die geniet moest worden en de 1e keer dat hij in mijn kamer kwam ging hij er meteen op zitten poepen (gelukkig vaste drollen die direct door DH werden verwijderd met toiletpapier). De tweede keer vond hij het geweldig om midden op de quillt te plassen.
Jullie begrijpen dat deze quilt inmiddels van de grond is afgevoerd.............en dat mijn kamer voorlopig verboden terrein is voor onzer schavuit?!
Ondertussen zijn ster 4 en het molentje 6 klaar van de winterwonderland. Ik heb het allemaal even uitgelegd om goed te kunnen bepalen welke stofjes ik nog wilde voor ster vijf, meteen de laatste.
Deel 1 is klaar met stichen en ik ben nu bezig met deel 2.
En dan gaat het er allemaal ongeveer zo uitzien:
Er komen nog witte blokken en stroken tussen om het geheel aan elkaar te zetten en op maat te maken, maar dat gaat nog ff  duren, moet eerst nog een hele hoop stichen!
Mag vannacht de nacht in voor drie nachten, dan vrijdag nog een late en dan ben ik heerlijk een weekje vrij tot oudjaarsdag.
Fijne week allemaal!

1 opmerking:

  1. Ik wens je alvast veel plezier op de Kerstmarkt in Dokkum.
    Oscar is een heuse pup, lekker eigenwijs en met echte kleine hondjes streekjes, je bent nog wel even aan het opvoeden, maar zeg nou zelf, jij poept toch ook liever niet met je billetjes in de sneeuw, nee dan zo'n heerlijke quilt, ook nog eens met liefde gemaakt, daar leg je als kleine hond toch met plezier je drolletje op en je plasje verdwijnt bijna net zo lekker als in het gras.
    Je winterwonderland schiet al lekker op, wat een mooie blokken, ik wens je rustige nachtdiensten en veel mooie steekjes toe.

    BeantwoordenVerwijderen