donderdag 17 april 2014

niet 1, niet 2, maar 3 Affo's!

Eindelijk weer eens een affo, het werd tijd. En het zijn er meteen drie, op fb had ik ze al laten zien, nu dus ook hier.
Allereerst de quiltersblessings, die inmiddels in de gang hangt. Wat een feestje om aan te werken, afgewerkt met stroken van een jelly roll van stone hengst, echt prachtige stoffen!





En dan de mandjes, vierhonderd maar liefst, met de hand op theezakjses papier genaaid, met de hand gequilt, behalve de rand, die ging onder de naaimachine door. Hij werd lekker royaal, hier omhoog gehouden door DH en DS.
Ik heb er geen close up van gemaakt, maar hier en daar moest ik een noodreparatie uitvoeren, blijkbaar soms toch de randjes te nauw afgemeten. Ik heb er met veel plezier aangewerkt en het meeste quiltwerk deed ik in de nachtdienst, een volgend project zit al in de tas voor donderdagnacht.



En, waar ik ook met veel plezier aan werkte was de regenboogdeken. Heerlijk haken, lekker gedachteloos voor de tv. Streep na streep, kleur na kleur. Gehaakt van stylegraft, wat een heerlijk garen, het glijdt eigenlijk als vanzelf over je haaknaald. Afgewerkt met een golfje, dat vond ik er wel mooi bij passen.
Er ligt al weer garen klaar voor 2 nieuwe dekens, dus ik kan nog even vooruit.



3 opmerkingen:

  1. prachtig Marjan ! In het echt nog mooier !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze in het echt mogen bewonderen en oh, oh, wat zijn ze alle drie mooi geworden! Veel plezier met je volgende projecten.
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt genieten die vrolijke dekens van je. En je quilts zijn ook al zo mooi... Fijn dat we ze in het echt mochten bewonderen. Fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen