maandag 15 augustus 2016

Christmas/Winter Twittering en gehaakte shopper

Zo, hehe, de eerste blokjes voor de Winter Twittering zijn gemaakt!
Eerst alles gesneden en dat was nog een hele klus. De afmetingen zijn nogal klein, althans, te klein naar mijn smaak en onhandig. Veel 1/8, 3/8 inches enzo. Het naaiwerk is dan ook niet perfect, maar…..beter af , dan perfect is deze keer het moto.

 Er is ook weer een klein stitcherytje af, nog 3 te gaan:


Van deze blokken moest ik er 8 maken:


Hiervan maakte ik er 4:


En van deze moet ik er 18, dit is de eerste, ik ben de rest van de week wel zoet met de anderen 17 denk ik:


Verder haakte ik de eerste tas van rondjes, iets groter dan mijn normale granny tassen. Het is de bedoeling een soort shopper ervan te maken. Ik denk dat ik ga voeren met tafelzeil, nog ff kijken. Door het andere formaat en ander haakwerk is het geheel wat luchtiger en soepeler, weet nog niet of dat bevalt, maar even proberen, heb nog meer rondjes liggen namelijk :


Iedereen een prettige werk of vakantieweek. Ik ga nog ff door in de nachtdienst (vier gehad, nog drie te gaan). Maar het einde van het zomerrooster is in zicht, nog een weekje, dan ga ik weer mijn normale aantal diensten draaien en is het gedaan met reeksen van 6 werken, 1 vrij, 8 werken of zoiets.

3 opmerkingen:

  1. Lijkt al leuk , je blokjes.
    En je tas in wording ziet er ook al fleurig uit.
    Wat de voering betreft...de tas wordt iets hoger gaat datop z'n plaats blijven? Succes iig wordt nu al leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt al leuk , je blokjes.
    En je tas in wording ziet er ook al fleurig uit.
    Wat de voering betreft...de tas wordt iets hoger gaat datop z'n plaats blijven? Succes iig wordt nu al leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine maar mooie blokjes, haakwerk is leuk zo
    Borduurtje al zo mooi.
    ik borduur meestal met kruissteek
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen