woensdag 31 augustus 2016

FF stil

Het was even stil. Er werd een leuk bezoek gebracht aan vrienden die verhuisd zijn naar de buurt van Eindhoven, er kwam leuk bezoek naar ons uit de buurt van Den Bosch…
Maar daar ben ik weer.
Afgelopen vrijdag m'n quilts opgehaald bij Trijntje, ze zijn weer perfect door haar doorgequilt, maar ik ben nog niet aan de bies toegekomen, dus later meer foto's.
Ik kreeg van Trijntje een hele mooie jelly rol die perfect paste bij mijn huidige project:



 Niks kersterigs in bovenstaande foto's, was ook eigenlijk niet de bedoeling dat ik er mee aan de gang ging, alleen maar even een paar blokjes en voor ik het wist…..
Er komt nog een strook crème/wit langs de blokjes en dan maar draaien….
Er zitten veel oude lapjes tussen, maar ook fleurige stofjes die we in februari op de regio dag kregen en nu dus ook lapjes van Trijntje.

Hier de twee tops op de machine:





 En weer een stichery af, nog twee nu:


Ik maakte 18 van deze blokjes:


En 8 van deze:


Nog 1 blokje te gaan om te naaien en dan kan ik beginnen het geheel in elkaar te zetten. En natuurlijk de 2 stitchery'tjes nog.

Ondertussen tel ik af naar de vakantie, nog 12 diensten nu, het schiet mooi op. Volgende week begin ik de kamer en keuken te ontruimen voor het breken en slopen van de oude keuken. 12 september beginnen ze te slopen. 20 september zou het klaar moeten zijn en komt de schilder nog een paar dagen. Ben benieuwd of de planning lukt!
En dan….1 oktober eindelijk echt vakantie, ik vlieg dan met DS (die nu aan het aftellen is op zijn stageadres) naar Venetie en van daaruit maken we een 8 daagse cruise naar de Griekse eilanden. Voor die tijd gaar DH vogeltjes spotten in Spanje. 
Echt allemaal leuke dingen in het vooruitzicht dus! En er komen er nog meer, daar horen jullie later van. Eerst op naar de keuken…..en het handwerk!
Fijne week allemaal

3 opmerkingen:

  1. Klinkt allemaal geweldig! Goed aan je plannetjes houden. Jij ook een fijne week. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plannen, hoop dat het allemaal lukt.
    En dan heerlijk op vakantie, als hier de bladeren van de bomen waaien
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen