zaterdag 18 februari 2017

Bee en sjaals

Afgelopen donderdag hadden we onze maandelijkse bee, als altijd gezellig.
Een kleine impressie:
Er werd gehaakt aan een vloerkleed:



Aan de hygge sjaal:



Er werd gekantklost:


Er werden hele kleine hexagonnetjes gemaakt:


En er werd gepatched:


En er werd een bijzondere affo geshowde, alleen staat hij niet zo mooi op de foto:



 Er werd nog veel meer gekletst en gedaan, maar moet ook nog ff wat werkjes van mijzelf laten zien en anders wordt dit blog wel heel lang.
Ik ben momenteel in de ban van sjaals breien en haken, het quilten beperkt zich even tot vingerhoedjes.

De bol die ik op de handwerkbeurs kocht is veel te snel opgebreid:


Ik wou dat jullie even konden voelen, want het voelt ook zo heerlijk zacht en knuffelig, ben er helemaal verliefd op.


Voor DH breide ik bij zijn nieuwe jas een sjaal van Drops, op de rondbreinaald in de lengte:



En voor een vriendinnetje haakte ik een sjaal van een kantachtig verloop garen. Ze heeft hem gisteren gekregen voor haar verjaardag en was er blij mee.




Tot slot maakte ik weer een blokje van 100 vingerhoedjes, nummer 6 als ik me niet vergis.
Via facebook heb ik/ga ik stofjes uitwisselen met iemand, zodat het lekker een afwisselend geheel wordt. Ik heb mijn stroken gesneden en kan ze nu gaan opsturen.


Dat was het weer even voor deze week, heb net 1 nacht gedaan en mag er nog 6, hopelijk wat tijd om te freubelen tussen de telefoontjes door.
DS heeft vakantiewerk deze week, dus het is rustig in huis.
Fijne week allemaal, geniet van je ding en tot later!

9 opmerkingen:

  1. Wat gezellig en leuk en mooi allemaal !
    Je breit ook nog :0))mooi de sjaal voor je DH!
    Leuk om je Vingerhoedjes te zien ! Hoop er leuke strookjes voor je bij te snijden ;0)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi foto overzicht Marjan! Het was weer gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja ... dat was de sjaal van Paulien ...kwam niet meer op de naam ..
    Maar jouw sjaal is heerlijk zacht en je gehaakte sjaal super mooi, snap dat je vriendinnetje daar erg blij mee was .
    Ook je sjaal voor je hubby is heel mooi geworden ... je zit goed in de flow.🖒😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig altijd de samenkomst van handwerkende dames.
    Prachtige sjaals heb je gemaakt. breien en haken
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een hoop moois weer, leuk, je bent er zelf ook weer druk mee geweest, groetjes, Cnny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke werkjes en dat kantklossen, mmm...ooit ga ik het weer eens oppakken! Wat een prachtige sjaal heeft je vriendin gekregen!
    En succes met je nachtdiensten.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk blogje: een leuk verslag van de bee in beeld. Je knuffelsjaal is verrukkelijk, ik heb hem mogen aaien <3
    Heerlijk dat je man weer een warme hals kan houden, het is soms bijzonder guur en dan is het fijn als je bij het hond uitlaten lekker warm blijft.
    De shawl voor je vriendin is prachtig, wat een mooi cadeau!
    Ik wens je veel ruilplezier met die facebook mevrouw, ik hoop dat je een mooie score aan lapjes bijkrijgt, ik heb al gezien wat je weg gaat geven, dat ziet er begerenswaardig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi brei- en haakwerk. En kleurrijk de vingerhoedjes!

    BeantwoordenVerwijderen