vrijdag 23 juni 2017

Kado deken en een volkomen verrassing

De door mij gehaakte deken voor een lief vriendinnetje lag al enige tijd te branden in de kast.
Gisteren heb ik hem gegeven, hoewel ze zondag pas jarig is. Maar zondag heb ik nachtdienst.

Ik koos het oranje/zalm bijpassend bij haar oranje vloer.


Omdat het zo'n koukleumpje is, een royale deken waar ze lekker onder kan kruipen



Ik haakte hem in een granny ripple, met stylegraft en het haakte heerlijk weg! Wordt de laatste tijd getrokken door de kleurencombinatie oranje/turqouise en ben al aan het lapjes sparen voor een quilt tzt in deze kleuren.


Toen ik daar was kwam haar moeder met een geweldige verrassing:


Ik zou deze zelf maken (na santa's village), maar dat hoeft nu dus niet meer!
Hij is echt prachtig geworden, een lust voor het oog en zo snel klaar, dat had ik nooit voor elkaar gekregen. En wat een fantastische cadeau, daar zou je verlegen van worden!
Nu bedenken of ik hem ga inlijsten (denk het wel) of met stof omzomen. Maar eigenlijk vind ik dat zo'n prachtig borduurwerk een mooie lijst verdiend.
Maar….eerst wassen, brrr, ik stel het nog ff uit.


Sorry, weer zo'n nekoefening, snap niet hoe dit kan, je draait de foto, slaat hem op, selecteert, en voilà weer gedraaid!? frustrerend dit.
Ondertussen heb ik huisje 7 van santa's village af, dus als ik nou ff flink door borduur heb ik straks met kerst 2 mooie borduurwerkjes erbij.
Maar eerst…..5 nachten werken, als ik uit de nacht kom hoop ik een top af te hebben, maar geef geen garanties, of het lukt gaan jullie volgende week zien.
Fijne week allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Wat een schattige deken heb je voor je vriendin gemaakt, wat zal ze er blij mee zijn. Trouwens de geborduurde boompjes zijn ook zo mooi!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je deken en de kleurencombinatie zijn heel mooi, wat een mooi cadeau.
    Het borduurwerk is schitterend, je vriendin kan prachtig borduren, wat een mooi cadeau, het zal prachtig staan in je kersthuis. Succes met je huisjes, die worden prachtig.
    Werk-ze de komende nachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige deken.
    Het borduurwerk is heel fijntjes, en echt kerst.
    Mooi cadeau daar zitten heel wat uurtjes in.
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De deken is een hele mooie combi van kleur, en zo mooi gehaakt...daar gaat ze plezier en warmte van krijgen.....


    BeantwoordenVerwijderen