vrijdag 21 juli 2017

Bee en uitstapje

Gisteren kon ik eindelijk weer eens naar onze maandelijkse bee (na twee keer gemist te hebben).
En als vanouds was het weer gezellig.
Er was heerlijke citroenkwark taart van Dieneke die jarig was geweest. En havermout/appel cake. Jummie! Geen affo's om te showen deze keer van niemand, maar wel 2 nieuwe leden, welkom dames, altijd leuk nieuwe mensen!
Er is, tussen de taart en cake door hard gewerkt. Kijken jullie even mee?
Naast mij werd druk gepatched door Klazien:




Klaske is met een nieuwe quilt begonnen voor haar zoon:


Een prachtig applicatie blok van Anneke:


Dineke maakt een warmhoud plaid voor haar voeten voor op bed in de winter:


Ruke was ook aan het patchen:



Jellie is bezig met het patroon wat we op de regiodag kregen, in de voor haar bekende fleurige kleuren:


Pauline knipte blokjes voor, noodgedwongen omdat ze van haar andere werk een belangrijk onderdeel vergeten was.


En een van de nieuwe dames, sorry, ik ben heeeeeel slecht in namen, dus die moet ik nog ff leren, appliceerde dit schattige blokje:


De ene dame heette Trijntje, de andere Grace, maar wie nu wie was ben ik ff kwijt.
Haar buurvrouw, die met haar meegekomen was, was ook met appliceren bezig:


Na de bee gingen we met  de vier dames die tijd en zin hadden naar Bolsward, naar het quiltatelier van Miranda.
We hadden ons bezoek aangekondigd en werden hartelijk ontvangen met koffie.
Wat een prachtige quilt hing daar! Meerdere hoor, maar deze kun je heerlijk veel restjes in kwijt. Je kunt er een cursus in volgen, vanwege mijn werk lukt dit me niet, maar ik zou er wel zin in hebben.
Haar atelier heet het fugeltsje, via google makkelijk te vinden! En op haar site staan ook de data met cursussen en workshops.


En ook deze mooierd hing er. Miranda gaf ons boven ook nog ff een rondleiding, daar staan haar machines opgesteld. Het duurt nog ff maar in November ga ik bij haar een workshop machinaal appliceren volgen, ik kijk er al naar uit.


Deze stofjes mochten met me mee naar huis.


Vervolgens gingen we naar het quiltlokaal in Sneek. Zij zitten aan de Molekrite in Sneek, te vinden via facebook. Hier heb ik vergeten foto's te maken. Maar ook  hier was de ontvangst hartelijk met thee en kwark/mandarijntjes  koek. Onderstaande stofjes mochten met me mee:


Hiermee sloten we een gezellig middag/dag af.
Ondertusen beginnen hier de schoolvakanties.Dat betekent voor mij 6 weken veel werken, maar ik haal mijn schade later wel weer in! De volgende bee zal ik dan ook missen,, maar September ben ik weer present.
Ikzelf heb op de bee zitten spelden, een deel naaide ik gisterenavond al, de rest volgt een dezer dagen. Volgende keer weer een update hiervan.
Geniet van de zomer, en als je het hebt vakantie!


7 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid om met zo'n groep te handwerken. Mooie lapjes heb je gescoord!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lapjes, en ja prachtig werk bij Miranda Fûgelstje atelier.
    Ben er al enkele keren geweest, niet zo ver, en bij goed weer kan ik er heen fietsen
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat was een heerlijk en welbesteed dagje. Ik ga eens even kijken op de site van Miranda. Die nachtdiensten zijn eigenlijk ideaal voor een handwerkster hè! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees nu pas je blogje. Wij vonden het ook heel gezellig dat jullie in ons Quiltlokaal langskwamen. Hopelijk tot een volgende keer. Groetjes Rita en Vera

    BeantwoordenVerwijderen