zaterdag 15 juli 2017

Zoveel te doen….

Mijn naaimachine en ik hebben momenteel een innige relatie.

Allereerst is het gelukt de string quilt  af te maken!


Nu ligt de postzegel quilt uitgespreid. Nog ff kijken hoe ik hem precies aan elkaar naai, misschien moet er her en der nog een randje af of bij.
Dan blokjes en stroken snijden voor de rand.


Daar ga ik deze stof voor gebruiken die ik uit eigen kast trok:


Verder ben ik begonnen met de quilt film at five (patroon gratis via internet).
Ik naaide daarvoor 150 stroken bestaande uit  5 2,5 inch vierkantjes (die ik eerder al had gesneden).
In de nachtdienst spelde ik dezre stroken tot 25 25-patch blokken. 's morgens onder de naaimachine en klaar!
Nu moet ik neutrale blokjes en stroken gaan snijden voor de tussenblokjes.


De vierkanten blokjes voor de storm at sea lagen al lang klaar. Maar ik worstelde met de langwerpige blokken. nu zijn er 30 klaar, van de 259, nog ff te gaan dus.
Het is best nog wel een klusje en misschien neem ik de stappen een andere keer met jullie door.
Nu maar af en toe een paar naaien, dan komt het vanzelf een keer klaar! Ik heb er de maand juli en augustus voor uitgetrokken.


En last but not least trok ik het begin van de winding ways uit de kast. Ik ben er een keer mee begonnen, sneed toen een hoop blokjes, en vervolgens verdween het in een schoenendoos in de kast.
Niet echt handig, want nu weet ik niet meer precies hoe ik het bedacht had en kan ik het weer opnieuw verzinnen.


Ik geniet nu van een heerlijk vrij weekend. Komende week wat late diensten, OR en Bee!
Na afloop van de bee gaan we met een aantal personen door naar het Fugeltsje in Bolsward en naar het Quiltlokaal in Sneek. Dat beloofd een leuke dag te worden!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke projecten, vrolijk ook!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke projecten. Daar kun je heel wat restjes in kwijt. Gezellig dat jullie donderdag naar Sneek komen. Tot dan. groetjes,Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een tempo weer Marjan en wat mooi allemaal. Winding ways maar even googelen , misschien weet je het dan weer, zo leuk in blauw wit....

    BeantwoordenVerwijderen