zaterdag 12 augustus 2017

Santa's village en Wipjes

Even een update van mijn projecten. Veel werken betekent weinig naaien, dus het gaat even langzaam, maar dat geeft niet, ook met langzaam kom je er wel.

Wat overigens wel goed gaat zijn mijn kersthuisjes. Ik probeer nu elke dag twee uur te borduren, 's morgens voor het slapen gaan en 's avonds na het eten. En dat werpt zijn vruchten af. Huisje nummer 10 is klaar!
Ruim binnen de door mij zelf gestelde termijn, ik ga het dus halen! Jippie! Ijs en weder dienende kan ik nog voor onze vakantie de lap naar de lijstenmaker brengen zodat ik bij thuiskomst iets heb om naar uit te kijken.


In de vingerhoedjes groep op facebook zag ik steeds voorbij komen dat je voor een 1 persoonsquilt 3.000 hoedjes nodig hebt. Ik had er tweeduizend geknipt….
Even tellen, rekenen, meten, en ja, het getal van 3.000 bleek te kloppen!
Dus gauw aan het bijtekenen en knippen. Ik kan er zo'n 100 doen op een nacht werken tussen de telefoontjes ed door.



Alleen…..na 500 honderd hoedjes zei het gewrichtje van mijn knipvinger ik heb er geen zin meer in en zwol lekker op.
Onschuldig hoor, ik heb het eerder gehad en komt weer goed na een paar dagen rust.



 Zien jullie het verschil??

Van de winding ways heb ik alle, vorig jaar geknikte onderdelen aan elkaar genaaid, gespeld per vier en geteld: circa 21 van elke. Nou even goed rekenen en een plan maken. De 100 blokken uit een vorig blogje zijn toch wat overdreven, dus nog even goed meten en tellen wat ik nodig heb en bij gaan tekenen. Of zal ik er eerst een paar in elkaar zetten?


Van de tussen blokken van de Storm at Sea weer een hele stapel gespeld en genaaid, nu mbv het at a quater lineal de oren afsnijden en strijken en dan het geheel bijsnijden. Ook daarvan kan ik dan weer een nieuwe stapel gaan snijden. Ben er nog lang niet, maar stug doorgaan.



Tot slot tekende ik drie stichery's om straks mee te nemen naar Florida, beetje overdreven want er liggen er ook nog twee. Maar goed, ik heb liever 2 teveel mee, dan dat ik tekort kom. En als straks het borduren af is kan ik weer heerlijk aan het stichen!
Nu nog baptist erachter strijken, afzigzaggen en dan kleurtjes uitkiezen, dan ligt het maar klaar.
Het zijn overigens allemaal kerststichery's, daar heb je immers nooit genoeg van??!!


Ondertussen is de vakantie hier in het noorden op de helft, de ene helft van de collegea komt dit weekend terug, de andere helft vertrekt. Ik werk veel en daar word ik soms wat chagarijnig van. Maar goed, DH is bevordert tot hoofd boodschappen en huishouden en ik doe slecht het aller aller noodzakelijkste. Na 8 nachten werken heb ik nu vrij tot maandagavond en dan heb ik opnieuw nachtdienst. Fijne week allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Ik bewonder je om je tempo en organisatie, netjes en zoveel projecten tegelijk. En dan ook nog zoveel nachtdiensten achter elkaar, pfff... Momenteel kan ik maar aan 1 project werken, omdat ik wat problemen heb. Niets ernstigs, maar wel vervelend. Daarom rustig aan met alles.
    De voorbereiding voor spulletjes mee te nemen op vakantie is altijd zo leuk, ben ook bezig met wat klaar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een organisatie, wat een talent! Hulde aan al je creatieve actie en voorbereidingen en afwerkingen. Sterkte voor je vingerkootje dat even genoeg van de schaar had gezien. Veel plezier met borduren, het gaat je zeker lukken! Geniet van de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met veel plezier al je werk en voorberiedingen gelezen
    Wat veel op stapel.
    Even de vinger kootjes rust, ik heb eens weken lang een zere duim gehad van knippen.
    Fijne vrije dag nog.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Are you looking for free Instagram Followers?
    Did you know you can get these ON AUTOPILOT & TOTALLY FOR FREE by registering on Like 4 Like?

    BeantwoordenVerwijderen