vrijdag 1 december 2017

Allemaal af!

Zo gebeurd er tijden niets en zo heb je ineens van alles af.

Allereerst de twee identieke dekentjes voor een jongenstweeling:


Ze zijn ongeveer 70x70, lekker voor in de wandelwagen.
Het "postzak" idee is van een vriendin.
Gehaakt met warme stylegraft.


Tussendoor kreeg ik nog de vraag van de buurvrouw of ik bij de sjaal van haar dochter een bijpassend mutsje wilde maken. Dit vond ik wel een uitdaging, nog nooit een mutsje gebreid en ook de gehaakt bloem was nieuw voor mij.
Van het restje wat over is van de bol ga ik nu nog een colletje maken.




En dan, net toen ik besloten had dit weekend te beginnen met m'n kerstversieringen werd ik gebeld door de lijstenmaker: uw borduurwerken zijn klaar.Met bonzend hart naar toe gereden en heel tevreden met het resultaat. De kerstbomen zijn geborduurd door Tineke Machiela en prachtig geworden:


                                   



En deze heb ik zelf gemaakt en ben ik heel trots op, met tussenpozen 2 jaar aan gewerkt:


En tot slot heb ik afgelopen woensdag een workshop machinaal appliceren gevolgd bij Miranda van het Fugeltsje. Een hele leuke workshop met veel advies en goede begeleiding.
Ik kwam tot zover en moet er nog mee verder, maar er gaat weer een nieuwe wereld van mogelijkheden voor mij open:


Zojuist alle kerstquilt neer en opgehangen en morgen start ik met de kerstboom opbouwen.
Volgende week zit compleet vol, dagje naar Apeldoorn met zoonlief : voorlichting over werken bij de politie, late dienst op dinsdag en dan 5 nachten.
En wat ga ik doen in de nachten??? Ik hoop vurig dat het me gaat lukken de rood/witte ananasquilt af te maken, die ik eindelijk weer eens heb opgepakt.
Lieve mensen, fijne week en tot later!

4 opmerkingen:

  1. De dekentjes zijn erg mooi geworden, wat een leuk cadeau!
    Geweldig, een applicatie-blok met de machine, nog nooit gedaan, wat een uitdaging!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat ziet er mooi uit allemaal...veel plezier met de kerstversiering ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er prima uit Marjan .
    En je prachtige borduurwerken zijn ook mooi ingelijst ....en op tijd 👍.
    Jij kunt je klaar maken voor de kerst 😉
    Veel plezier met je machinaal apliceren .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige creaties allemaal. Stuk voor stuk een topper!

    BeantwoordenVerwijderen