zondag 15 april 2018

Sjaal en top af, vingerhoedjes op het frame

Zo, het zijn drukke tijden, full timer ziek, dus ik werk vier diensten extra deze maand, even terug naar de 40-urige werkweek.
Maar…….ik klaag niet, vooral in de nachtelijke uren kan ik gelukkig het nodige aan m'n handwerken doen. En 's morgens als ik thuis kom ben ik ook altijd nog een uurtje aan het naaien oid.

En zo kwam deze top af…..ligt nu ongestreken in de kast tot het zijn beurt is voor het frame.


Deze sjaal van restanten lanarte katoen is ook af.



Gehaakt in de breedte in de V-stich, afgewerkt met vasten , hier kan ik weer iemand blij mee maken, of hou ik hem zelf??
Ligt nu nog een portie van twee kleuren voor een laatste sjaal, dan heb ik al dit katoen "weggewerkt".


 In de nachtelijke uurtjes tekende en knipte ik 24 blokken voor de steam punk, ik moet er nog 14. En de achtergrond kleuren, maar die komen in een latere fase. Ik ga eerst het restant knippen en dan kleuren mengen, maar ik denk dat het een kleurrijk geheel gaat worden.


Ik werkte deze week elke dag een uurtje aan de vingerhoed quilt, biezen aannaaien, opgespannen op het frame en dan 's morgens een uurtje gas geven.
Eind volgende week een affo misschien?


Na het uurtje naaien duik ik nog even in m'n luie stoel voor de tv met deze week  mijn paarse omslagdoek. Ik ben nu bezig met de laatste bol en aan het minderen. De toeren worden steeds korter dus.


Zo, nog 2 nachten werken, woensdag een dagje naar een congres over ambulancezorg en dan weer twee nachten op donderdag en vrijdag. Het houdt je van de straat.
Ik hoop komende 2 nachten de resterende 14 blokken voor de steampunk te tekenen en te knippen, dan kan ik lekker gaan mixen en matchen en naaien natuurlijk!
Fijne week allemaal en hopelijk wat productieve uurtjes!

7 opmerkingen:

  1. Bij jou ontbreekt het in ieder geval niet aan productieve uurtjes. Fijne zondag!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey harde werker, wat heb je weer een mooie werkstukken onderhanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is heerlijk als je tijdens je werk ook tijd vind om bezig te zijn met je hobby. Het zal vast erg mooi worden, je Steam Punk. En wat een mooie kleur sjaal, ik vind die blauwe kleur prachtig. Ook je omslagdoek ziet er veelbelovend uit. Wat een bezig bijtje ;-)
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een productie! Succes maar weer komende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow bezige bij! Wat een energie heb jij! Prachtige creaties in wording. Je bent echt een toppertje!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel gedaan Marjan en zo leuk allemaal! Begint het quilten met jouw longarm al te wennen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent met hele mooie dingen bezig zeg en je gaat toch snel haha...........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen