zondag 22 april 2018

Vingerhoedjes affo!

Hij is af, echt helemaal af!
Voor jaren mijn trouwe metgezel onderweg, altijd een klein doosje met naald en draad en vingerhoedjes in de tas voor onverwachte momenten. Dit werkje is nu vervangen door klosjes in rood en blauw.
Hier, gisterenavond, omhoog gehouden door DH.


Omlijst met een mooie oranje stof van makower, gekocht bij de quiltcarousel (helaas niet meer in bedrijf).



M'n tweede quilt van het quiltframe. Doorgequilt met oranje garen van isacord.


Ik quilte de top door met loops, kleine, grote en soms wat vreemdvormige loops, het is tenslotte pas de rweede quilt die ik onderhanden heb op het frame. Als ik thuiskwam uit de nachtdienst deed ik elke morgen een uurtje, en ineens was ik aan het eind.



Drieduizend vingerhoedjes werden aan elkaar gezet, in rijen van tien, en later in grotere rijen. De horizontale lijnen deed ik op de naaimachine.


Doodeng vond ik het om de rand recht te snijden, stel je voor dat je uitschiet?
Ik constateerde wel dat ik wat slordig naai op de hand, af en toe piept er een naaisteekje doorheen. Dus beter opletten bij de klosjes Marjan!
Wat een hoop ieniemienie restjes zitten hierin.
Ik sluit niet uit dat ik er ooit nog eens een maak, maar dan met om en om creme/wit, die heb ik nu ook wel gebruikt, maar dan gewoon tussen de normale kleuren in.


Zo, de volgende quilt op  het frame wordt de string quilt, maar eerst komt er weer even een oefenlap op.  Ik heb eindeloos filmpjes gekeken op you tube, en getekend, nu kijken of het op de machine ook lukt. Na 9 dagen werken nu 2 dagen vrij, heerlijk, en dan dinsdag een vroege, 7.00 beginnen, brr, zo niet mijn ding. Hierna gelukkig weer 6 nachten en hoop ik de achtergrond stof voor de steam punk te kunnen tekenenen. Maar…….het is ook koningsnacht en zaterdagnacht, dan verwachten we veel drukte…de koning komt tenslotte in Groningen en ik ben bang dat mensen na de donderdagnacht vrijdag gewoon doorgaan met feesten. Dan hebben we met een beetje mazzel drie drukke nachten op een rij. Ach, het komt zoals het komt.
Zijn jullie al gezwicht voor de vogeltjes? Ik moest me nog even inhouden van mezelf, maar gisterenavond zijn de eerste getekend en geplakt, ik ga ze machinaal vastzetten. Heb er zo'n zin in. Wat een fantastische hobby hebben we toch! De kleuren, de variatie, de technieken. Ik krijg er maar geen genoeg van! Quilting (of handwerken in de brede zin des woords) is my therapy!
Mensen geniet van je hobby en je naasten en tot later!


6 opmerkingen:

  1. Mooi geworden hoor! 3000, het zijn er heel wat! Mijn vader zou zeggen, " het is niet veel, als hè het vlug zegt". 😉 Je eindigt met een goede zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi quilt geworden al die kleine vingerhoedjes.
    Goed geslaagd hoor het machinaal quilten
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vingerhoedjes-quilt is het geworden en leuk et een oranje rand eromheen, dan weet je dat het in de maand klaar was, toen de Koning jarig was ;-)
    Succes met je andere projecten en we zien wel hoe je string-quilt gaat worden.
    Succes met je nachtdiensten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh echt wel mooi...misschien ook eens doorzetten....

    BeantwoordenVerwijderen