zaterdag 12 mei 2018

Gevaarlijke kast

Onder mijn trap heb ik een hele gevaarlijke, diepe kast. Gevaarlijk want er verdwijnen zomaar dingen in. Dingen waarvan ik dan zomaar vergeet dat ik ze heb.




Vorige week in een onbewaakt moment besloot ik de kast uit te ruimen. En kwam daar een trui tegen voor DH. Helemaal afgebreid, maar nog zonder halsboord en in losse delen. Vergeten dat hij daar lag, moet toch alweer een jaar of 8 zijn schat ik. Het zou een vader en zoon trui worden, maar DS is dat inmiddels ontgroeid. Dus bruine wol over, ik kocht lichtere wol bij (die gelukkig nog verkrijgbaar was) en dan kan ik er nog eentje breien in het najaar voor DH.



Afgelopen week breidde ik de halsboord en zetten de mouwen aan de panden en sloot de zijnaden.


Zo heb je zomaar ineens heel snel een affo! DH was er blij mee, voor hem mag de winter komen!


Ondertussen gaat het goed met de steam punk. Regelmatig rolt er een vrolijke slinger onder de machine vandaan. Ik ben nu met de hoekpunten bezig en dan komen de neutrale taartpunten. Tussendoor pik ik 2,5 inch vierkantjes mee als leader ending en die stapel begint nu ook te groeien.


Ik moest er ff eentje proberen en dat ging best wel goed.De punten kwamen goed op elkaar, zo nog ongestreken.


Maar nu komt het grappige: er komt nog een middenstuk op dus eigenlijk is het helemaal niet zo belangrijk of het midden netjes is. Ik weet nog niet zeker hoe ik het ga doen, maar zag op het WWW al een tip om het midden eruit te knippen, zodat er niet zo'n bult zou zitten. MMM, beetje eng misschien?
Ik denk er nog even over na.



Geen quiltmachine tijd, maar volgende week heb ik weer een reeks van 6 nachten en als ik dan elke morgen een uurtje doe hoop ik na de nacht de string quilt af te hebben. Eerst nog ff die bloemen oefenen, strijken, draadjes afknippen en opspannen.
Maar nu eerst dit weekend late diensten ( en gisteren en maandag en dinsdag) ….personeelsbezetting blijft krap ivm ziekte, dus kan genoeg werken. Mensen geniet van elkaar en van het leven!

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie snelle affo, hij staat Willem goed, bijna jammer dat die trui nu weer de kast in mag!!
    Je gaat lekker met je steampunk!
    Werk-ze, bezige bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige trui voor je mannetje, lekker snel klaar! En je steampunk blokje is mooi!
    Succes en denk goed aan jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem trots in zijn trui
    ......en wat een leuk steampunk blok.

    BeantwoordenVerwijderen