zondag 20 mei 2018

Goed bezig….

Het begon met een pot vol vierkantjes van 2,5 inch



Dit werden 2 tallen



En daarna viertallen


Die viertallen worden nu tot 8 tallen gevormd, de volgende fase is 16-tallen, maar zover ben ik nog niet. Ik heb wel voldoende "stroken" van vier om 61 blokken van 16 te maken.



 Alle punten van de steam punk zijn klaar, niet moeilijk maar een traag werkje, veel spelden en langzaam naaien.



Alle taartpunten krijgen een neutrale buddy



En worden vervolgens in twee tallen aan elkaar gezet. Ze liggen nu in verschillende fase gespeld klaar op mijn buro om te naaien. Hierna worden de 2 helften tot een vierkant gevormd, maar zover is het nog niet.




Met de klosjes gaat het goed,  5 avonden gewerkt en tussendoor kan ik er dan zo'n drie per avond doen, ik tel er nu 50.


 En zo ligt dan alles op z'n beurt te wachten:



Tja, ik zou niks meer kopen, tot het Quiltershuske SALE hield, ik kon de verleiding niet weerstaan en kocht wat stofjes voor mijn volgende project.


En dan zou ik "even" de string quilt quilten, alles gestreken, onderlaag opgespannen, de top opspannen……euh……..het lukte niet, bleef maar scheef trekken…..en heel erg bobbelen aan de zijkant….zojuist er maar weer afgehaald. Ik denk dat ik de borders niet goed heb vastgemaakt/gemeten. De verleiding was groot om door te gaan, maar ben toch maar verstandig geweest en de boel er weer afgesloopt. Nu alles maar ff meten, heb ook ooit van een quiltster een quilt teruggekregen waar ik de randen opnieuw van moest doen. Even in z'n achteruit dus, maar met een goed doel, anders werk ik mezelf straks met doorquilten erg in de nesten. Gelukkig heb ik 7 nachtdiensten (inmiddels 2 alweer om), dus nog 5 ochtenden om aan te werken. En dan maar iets later af.
Mensen, fijne pinksterdagen!




4 opmerkingen:

  1. Je werkt heel georganiseerd in het vooruit hoor! Jammer van de randen, maar zoals je zegt, beter even achteruit naaien dan dat je nog meer hobbels, letterlijk en figuurlijk, op je weg tegenkomt. Succes en fijn pinksterweekend.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke sprongetjes vooruitgang aan alle projecten, je bent goed bezig. Succes met de border van de stringquilt, het gaat vast goed komen als je met zoveel beleid te werk gaat. Fijne Pinksterdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor, al die kleine restjes opmaken nadat je ze hebt gespaard!!! Vrolijke kleurtjes ook!
    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel goed bezig zou ik zeggen. Alles op schema.
    Jammer dat de biezen even opnieuw moeten.
    Je bent niet de eerste, heb het ook gehad. Balen, maar als het later goed zit, ben je het vergeten
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen