zondag 6 mei 2018

Ajour sjaal af en werken aan de steam punk

Vorige week 7 dagen gewerkt, op de vrije dag met DH de tentoonstelling van Escher bezocht in Leeuwarden (zeer de moeite waard) en nu in een reeks van 5 dagen werken. Tussen de bedrijven door toch aardig wat kunnen doen.
De paarse ajoursjaal van alpaca wool is af.




Schreef ik eerder dat ik bijna klaar was, ik twijfelde al wel een beetje… En toen ik bij het einde van bol vier de sjaal omsloeg en probeerde in het raam te kijken en DH spontaan riep: veel te kort! Nou toen wist ik het zeker……..

Ik haalde de laatste bol en  minderingen uit, kocht 2 bollen erbij en breide nog even door…….


 Erg was dat niet en nu ben ik tevreden, een langere versie dan het origineel,, maar zo ga ik hem tenminste dragen. Hij voelt heerlijk licht en zacht!

Verder lukte het in de nachten om alle achtergrond stofjes voor de steam punk te tekenen en knippen en ben ik met het naaien van de gekleurde blokjes over de helft.
Vanwege alle ronden vormen teken en knip ik alles (ipv snijden), een intensieve klus, maar geniet van alle kleurtjes. Ook het naaien gaat vanwege de ronde vormen traag, maar het lukt en ik word er blij van.


Het oefenen op de quiltmachine heb ik niet zoveel tijd voor gehad afgelopen dagen, maar  nog even oefenen en dan wordt dit het motief waarmee ik de string quilt ga doorquilten op het frame.


Toen de mal van de vogeltjes verscheen werd ik bijna direct verliefd…….in mijn hoofd verschenen al quilts met 300 honderd vogeltjes oid, want quilts moeten bij mij altijd groot zijn.
Maar…….ik broedde even en heb me bedacht: het worden 30 vogeltje, 6 huisjes en nog een rand van 5 inch, komt ook nog een extraatje bij, maar daarover later meer.
De vogeltjes zijn geknipt en geplakt, nu nog de huisjes.
Ik ga ze machinaal vastzetten, een mooie oefening. En dan heb ik leuk quiltje voor in de gang in het voorjaar.


Er zijn nu 28 klosjes genaaid, een heel leuk werkje voor onderweg of tijdens de avond dienst, ik kan nog even vooruit!



Mensen, ik ga me niet vervelen komende week! Nu na 3 late diensten twee nachten , dan 2 dagen vrij en dan mag ik weer vijf dienstjes. Ik ga nu nog ff lekker frunniken! Geniet van het leven!

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie ajour-sjaal, vind het zo erg om weer iets uit te halen, knap dat het voor jou geen probleem is.
    Leuk hoor, die vogeltjes, ik heb het malletje ook, maar maak zo heel af en toe een vogeltje. Eerst de hexjes en andere UFO's.
    Succes met je diensten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel werk programma staat al weer voor je klaar.
    Het is net of als ik mijn dochters hoor, als ik het zo lees.Geweldig veel gedaan toch, de sjaal nu helemaal naar je zin, hij is prachtig.
    Vrolijke stoffen voor de blokken.
    En het machine quilten mooi, gaat goed.
    Heb de vogeltjes mal besteld maar laat op zich wachten, valt me wat tegen. Maar nog genoeg te doen, hoef me niet te vervelen
    Goede nieuwe week.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is jouw energie onuitputtelijk? Je bent zo bezig! Heerlijk! 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo he,dat oefenen gaat mooi..ziet er heel goed uit...het andere ook hoor...succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen