zondag 8 juli 2018

Klein, kleiner, kleinst

Oh, wat was die vrije week lekker en veel te snel voorbij!
Nu 10 weken buffelen en extra werken en dan heb ik weer vakantie, in de tussentijd ben ik steeds maar 1 of 2 dagen max vrij…
Maar meestal vliegt zo'n periode zomaar weer voorbij.

In mijn vrije week wilde ik beginnen met de vogeltjes op mijn bernina. Die bleek dus stuk, zucht.
Hij is nu bij de reparateur, maar de printerplaat is stuk en dat gaat zo'n 250 euro kosten. Laat ik nou precies hetzelfde hebben gehad met mijn vorige bernina zo'n 20 jaar geleden….

Maar goed, iets anders gezocht en bedenken wat ik om de kerstsok zou gaan doen.
Ik zocht en vond kleine gansjes, lijkt leuk toch?


En toen zag ik op facebook bij een bee-genoot schattige innie minnie sterretjes.
Gezocht op internet en mijzelf verwend met leuke stempels en toebehoren.
Die kleintjes zijn me veel te klein voor een grote quilt, maar een rand om deze leuke kerstboom moet te doen zijn. Ik heb er nu zo'n 25 voorbereid, maar moet nog even definitief meten en bepalen hoeveel ik er nodig ben.


En dan, over een paar jaar als de klosjes klaar zijn misschien een grote quilt van de grootste sterren?

Over klosjes gesproken, de eerste 2 rijen van 30 zitten aan elkaar, moet nog even strijken en bij knippen. De horizontale lijnen laat ik nog even zodat ik straks een mooie verdeling kan maken.


En tot slot ging ik op zoek naar een nieuw leader ending project. Het wordt de rail fence van Bonnie Hunter uit 2017. Hiervoor moet ik een heleboel vierkantjes snijden van 1,5 inch, wit en zwart.
Inmiddels een bakje vol met witte, de zwarte komen nu aan de beurt. Ik heb nog niet geteld hoeveel ik er precies nodig ben, binnenkort maar even doen….


En zo verviel ik ineens in allemaal kleine vierkantjes, diamandjes en gansjes…...
Ondertussen alweer vier dagen gewerkt, nu een dagje vrij en dan de volgende vier werken.
Fijne week en mocht je al vakantie hebben: geniet ervan!

4 opmerkingen:

  1. Wat verrassend, alles in het miniatuur, maar wat schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt bedoeld met een leader ending project?🤓😳🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine sterretjes ik zag ze ook langs komen. Benieuwd hoe het met de stempels gaat. Nog nooit gedaan. Mooie klosjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zo die kleintjes langs je stitchery...succes met alles...

    BeantwoordenVerwijderen