zaterdag 30 juni 2018

Bee en andere dingen….

Vorige week donderdag was onze maandelijkse bee. Als altijd gezellig en inspirerend.
Ik laat een kleine impressie zien.

Jellie had haar prachtige en fleurige paard mee, zo kunstig gemaakt:


Bij Klazien mochten we zeggen welke sashing we het mooist vonden staan:


Tineke is met een paar gezellig kippen aan het stoeien:


Klaske maakte haar mille fleur af waar we bij waren:


 Anneke was aan het punchen:


Er was nog veel meer te zien, maar hier laat ik het even bij.

En dan mijn projecten:
M'n leaders ending is bijna klaar, nagemaakt van een foto. Hiervoor kocht ik in de uitverkoop drie meter spierwitte stof en kleurde deze zelf met thee. Dit ging perfect, ik ben heel tevreden over de kleur.
Ik moet nog een paar horizontale banen naaien en dan kan hij op de nog te quilten stapel.



Er ligt een nieuwe oefenlap op het frame, nog ff oefenen en dan komt het onderste patroon op de volgende quilt:


M'n be merry sok is af, althans het stichen. Nu nog bijsnijden en een leuke rand eromheen verzinnen:


Ben ondertussen alweer aardig gevorderd met de volgende stichery, maar daarover later meer.


En ik haakte van de allerlaatste restjes lanarte nog een sjaal. Er ligt nog genoeg ander garen maar het lanarte is nu definitief opperdepop.
Ik moet nog verzinnen voor wie ie wordt, komt vast goed.


Volgende haakproject wordt de kerststal, maar daarvoor moet ik even moed en tijd verzamelen. Het is best even een werkje waar je je koppie bij moet houden, kan niet gedachteloos bij de tv.

Zo, na een week werken, ben ik nu weer een weekje vrij (teveel werktijdovertreding de laatste tijd, nu dus verplichte rust).
Ik schrijf dit blogje in het voren, het is nu nl dinsdagmorgen, hij wordt zaterdag gepubliceerd. Een week vrij klinkt heel lang, maar ondertussen alweer aardig gevuld met allerlei afspraken. Vrijdag komen er 2 vriendinnen het quiltframe bewonderen en bevoelen. En natuurlijk mogen ze er even op naaien. Zondag gaan we varen in de Blauwe Stad. Maandag ga ik naar een vriendin in Haren. Zij handwerkt ook dus dat wordt een dagje kletsen en freubelen. Volgende week weer wat klosjes, ik heb toch besloten hem 30 bij 30 te maken, 900 klosje dus, maar dat is echt geen straf, ik vind ze zo leuk om te doen! Bovendien heb ik geen haast, nog geen nieuw project op het oog, dus laat het maar lekker lang duren! Ben nu bezig m'n eerste rij van 30 aan elkaar te zetten. Zit nu op 120 klosjes en kan dus vier rijen maken, horizontaal aan elkaar naaien wacht ik nog even mee om een goede verdeling te krijgen.
Geniet van jullie hobby en naasten en tot later!

3 opmerkingen:

  1. Mooi werk op de bee.
    Je oefen lap ziet er prachtig uit.
    En witte stof in de thee, staat mooi zo in het quilt.
    Weer heel wat gedaan, altijd leuk iemand blij te maken met de mooie sjaal.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verbazingwekkend wat jij altijd allemaal doet en maakt.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een gezellig blogverhaaltje weer..;) en je mooie speeltje werkt zo mooi....als ik de ruimte had :):)

    BeantwoordenVerwijderen