maandag 8 maart 2010

scheve huisjes

Jullie hebben ze nou al een paar keer voorbij zien komen op papier, maar nog geen foto's dus daar ie dan eindelijk! Het eerste huis van de scheve huisjesquilt die uit totaal 10 bommetjes bestaat.
Ik heb er nou 7 klaar en de andere drie zijn in een ver gevorderd stadium. Voor deze quilt ben ik 2 x naar de ganzerik geweest voor uitleg ed. Daar gezellig met de groep aan de quilt gewerkt en in april komen we terug voor een koffieochtend en om elkaar het resultaat te laten zien. Vandaar dat ik nu even haast moet maken.
De pieterpeuterige kleine stukjes heb ik met de hand aan elkaar gezet, de grotere stukken op de machine.
Het is een leuke quilt om aan te werken, heel afwisselend. Iedereen kan/mag erin zien wat zij/hij ervan vindt. Het is een BOM uit Duitsland van een paar jaar geleden en het moet het dorp van de kerstman voorstellen.
Ik heb er diverse uitvoeringen van gezien, sommigen in stemmige donkere kleuren en met sneeuw op de daken, anderen in fleurig rood en rozetinnten. Kijk je mee naar mijn resultaat?
Ik probeer deze week elke dag een foto te plaatsen, tot eind volgende week, dan hoop ik ze aan elkaar te hebben en te dubbelen. Moet alleen nog fff tijd vinden. Heb 3 late en 3 nachten en moet volgende week dinsdag ook nog een examen doen voor mijn werk. Afgelopen zaterdag ook weer een leuke workshop gevolgd in Sebaldaburen, maar dit horen jullie later nog. En zo groeit mijn stapel WIMMIES en UVOS gestaag. Ik popel echt om met de home sweet home te beginnen, maar moet nog heel fff geduld hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten