vrijdag 13 juli 2012

Nieuw project

Ik zou uitslapen deze morgen, helaas was ik al om 9.00 wakker. Vannacht de nachtdienst in dus misschien vanavond nog maar een uurtje slapen....
Ondertussen de tijd om jullie een nieuw project te laten zien.
Een paar weken geleden kwam ik in het bezit van onderstaande patroon
Zie nu dat het op de kop staat, maar dat maakt niet zoveel uit.


Voor het patroon worden scraps gebruikt. Je moet 252 vierkanten snijden van 6,5 bij 6,5 inch.
Dus trok ik alle stof van de bovenste plank in mijn kast. Alles wat groter was dan een fat quater legde ik terug en uit de resten sneed ik vierkantjes. Dit leverde mij 220 vierkanten op. Vervolgens koos ik nog 32 fq uit en sneed daar een rand van 6,5 inch af om de 252 blokjes vol te maken.
Toen moest ik 252 biezen snijden van 8,5 bij 1,5 inch.
Zo, dat ruimde mooi op in mijn kast!
Het leverde mij het volgende op:
een mand vol met interessante restjes voor later:

 Nog veel meer resten in mijn snipperbak voor latere huisjesprojecten, ja die huisjes ben ik nog niet vergeten, maar weet nog niet of ik er ooit mee doorga.

 En een prachtig opgeruimde kast!


En natuurlijk 252 vierkanten en biezen.
De vierkanten werden doormidden gesneden en weer aan elkaar gezet met een bies.Vervolgens worden de nieuwe vierkanten terug gesnoeid tot een vierkant van 5 bij 5 inch en dan kan de hele partij weer aan elkaar gezet worden.
Ik heb mij niet laten hinderen door kleuren, streepjes, ruitjes enz en gewoon alles wat ik in handen kreeg gebruikt. Het beloofd dus een bont geheel te worden.
Ik zet zo nu en dan een blok met bies  in elkaar en snij zo nu en dan een blok terug tot 5 inch, dit alles voor de broodnodige afwisseling.
Schiet al mooi op, dus binnenkort zal ik ea eens uitleggen en jullie laten zien hoe het wordt. Zelf ben ik wel tevreden tot nu toe in elk geval.
Fijne week allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd hoe het wordt.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Word nog spannend dus hoe het eind resultaat word, maar het word zeker creatief
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh :-) wat een werk heb je gedaan vanmorgen,zie je blog nu pas want niet eerder aan gehad vandaag.
    Ben al weer benieuwd
    Succes en het zal vast en zeker weer een leuke worden:-):-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou jij hoeft je niet te vervelen;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi bont geheel!! Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen