maandag 6 augustus 2012

scrap quilt

256 vierkanten werden aan elkaar genaaid, eerst in rijen, toen de rijen aan elkaar en dit is het resultaat.
De groen lap die je aan de zijnkant ziet liggen ga ik gebruiken voor een border en een achterkant. Ik dacht: laat ik het lekker kleurrijk houden.

 Maar......Marjan zou marjan iet zijn als ik al niet tijdens het snijden dacht: hoe zou deze quilt eruit zien in kerstkleurtjes? En voor ik het wist was ik alweer aan het snijden en sneed ik 256 rode en groen lapjes. De groene zijn inmiddels al genaaid en deels gesneden en nu is het de beurt aan de rode. Natuurlijk heb ik geen 256 verschillende kerststofjes en gebruik ik ongeveer elke kleur vier keer. Tzt krijgen jullie de vorderingen weer te zien, ik heb geen haast en doe er af en toe wat aan.

 Verder ben ik op thezzakjes papier de middenster van Stars in the Night aan het tekenen zodat ik daar binnenkort mee van start kan, de 8 verschillende kleurgroepen liggen al klaar.

Morgen ga ik gezellige een dagje handwerken bij Tineke en Magda, er komen meer dames, dus dat wordt vast gezellig!
Fijne week allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit Marjan! Veel plezier morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi werk maak je. Veel blokken genaaid.
    Had je zoveel kerststofjes in voorraad.
    Word zeker een mooi quilt.
    veel plezier morgen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is prachtig,,en je kerst quilt ook,geen twijvel:-):-):-):-) tot morgen.h

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie scrap quilts worden het en leuk dat je van de een, het idee krijgt voor de ander.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen