zondag 13 november 2016

Sjaal

Zo dan, de koffers zijn weer leeg en naar boven, de kleding gewassen en in de kasten. De verhalen aan iedereen verteld. Afgelopen week is ook de school van DS weer begonnen. Tijdens onze afwezigheid heeft hij zijn rijbewijs gehaald, in een keer! Helemaal super natuurlijk en nu wil hij me constant rijden, natuurlijk om rijervaring op te doen. Donderdag en vrijdag ben ik op OR cursus geweest en gisterenavond zat ik weer achter de knopen en binnen een paar minuten had ik bijna het gevoel dat ik nooit ben weggeweest….

Ooit kocht ik een grote partij sokkenwol. Ik weet al niet eens meer wat ik er oorspronkelijk mee van plan was, een warme omslagdoek misschien?
In elk geval besloot ik er 2 jaar geleden een sjaal voor DH van te breien. De wol was nog niet voor de helft op……..dus ook maar een sjaal voor mijzelf. Ik koos een mooie ajoursteek, breide en breide.
Het duurde even, ik gebruikte naald 3, dus ging niet zo snel.
Maar afgelopen week heb ik hem afgebreid! Gisterenavond de draadjes afgehecht en voilà: mijn nek zit er warmpjes bij deze winter:





En nog is de zak niet leeg, maar het restant ga ik denk ik maar weggeven, ik kan de wol ondertussen niet meer zien!

Vanavond werk ik nog. Dan ga ik maandag spullen bij elkaar zoeken en tas pakken want dinsdag, woensdag en donderdag heb ik een driedaagse masterclass machinaal quilten in Earnewald, gegeven door Monique de Canne.
Ben toch zo benieuwd! Helaas mis ik dan wel onze bee, maar dat is dan even niet anders.
Vrijdag mag ik dan weer het nachtleven in.
Natuurlijk zal ik jullie volgend weekend wat foto's laten zien van de resultaten.
Fijne week allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten