dinsdag 19 juni 2018

Vakantie

Zo, na een korte blog pauze weer terug van weggeweest.
Ik heb niet stilgezeten, maar had even geen zin in bloggen. Maar zal jullie snel bijpraten. We zijn ook echt een weekje weggeweest en wel naar Rugen, een Duits waddeneilend.
Ik kan het iedereen aanraden. Op rijdbare afstand, een paradijsje met mooie natuur, veel afwisseling en lekker Duits.







Die kalkrotsen zijn natuurlijk schitterend! je kunt er ook nog met een boot langs varen. jammer dat ze helaas wel afbrokkelen.


Veel kastelen, deze is omgetoverd tot hotel/restaurant:





Deze was ook van binnen echt heel mooi!



Met bijbehorende slottuinen/bossen:





Maar ook het strand, op loopafstand van ons huisje, was fantastisch:


Met aparte gedeeltes voor naaktrecreanten en honden, dus reken maar dat onze Oscar genoten heeft!


We hebben echt genoten van onze week daar en gelukkig nauwelijks regen gehad! Voor volgend jaar is de vakantie alweer geboekt in dezelfde tijd: Norderney. Want nadat we alle Nederlandse eilanden hebben gehad is nu Duitlsand aan de beurt. Borkum zijn we in het verleden al een paar keer geweest vanuit Groningen dus die slaan we nu even over.
Met af en toe een terrasje of een restaurantje was het ook culinair genieten.
Nu weer terug naar de dagelijkse routine en discipline.


Zaterdagavond laat waren we thuis, inmiddels alles weer uitgepakt en nu mag ik  6 dagen werken, 3 laat, 3 nacht.
Komend weekend weer wat handwerkjes om te showen, de string quilt is klaar, die krijgt een eigen blogje. Tijdens de vakantie maakte ik 20 klosjes, en kreeg nog een sjaal afgehaakt, ook dit komt later, maar ik heb nu 100 klosjes in totaal en ben gisterenavond begonnen wat aan elkaar te naaien. Bij 14 klosjes zit ik op een meter. Dus ik dacht 28 bij 28 rijen maakt 2 meter lang en breed, leuke rand erom en ik heb een 2 persoons quilt. 784 klosjes moeten het dan worden. Piece of a cake!
Mensen, tot later, ik ga m'n werktas pakken!

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi eiland, jullie hebben het echt getroffen.
    Succes met je klosjes, dat gaat een leukerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's leuke week vakantie.
    Werk ze weer
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke vakantie was dat Marjan. Mijn nicht is er ook eens geweest en vond het er ook zo mooi. Wij zijn ook nog steeds van plan om er een keer naar toe te gaan.🤗

    BeantwoordenVerwijderen