woensdag 30 oktober 2019

Dakkapel

Toen ik dit huis zag wist ik meteen dat de zolder perfect was als hobby/naaikamer. En dat een dakkapel daar een mooie waarde aan toe zou voegen.
Offerte laten maken en besteld. Ik moest 3 maanden wachten, en toen kwam hij, gelukkig mooi weer erbij. 
De kunstofkapel met 3 dubbel glas en isolatie werd compleet de straat ingereden.




Ondertussen waren er 2 heren een gat in het dak aan het maken.


Vervolgens werd de complete kapel over het huis heen gehesen met een kraan.


En keurig op z;n plaats gemanouvreerd en geplaatst.


Pas toen alles zat bleek dat de ramen verkeerd omzaten, moest links 3 ramen, rechts 2 (van binnenuit gezien).



Maar dit is keurig herstelt.



Vervolgens moest ik weer even wachten op m'n klusser die het geheel ging afwerken. Dat is inmiddels gebeurd en klaar. Er is een aparte kamer gemaakt dmv een wand en ik hou nu dus daarvoor nog een zoldergedeelte over voor opslag, diepvries en wasmachine.
Nu aan mij de schone taak alles op te ruimen, schoon te maken en her in te richten.
En dan… kan de quiltmachine komen!
Ik laat jullie tzt meer foto's zien als het geheel weer toonbaar is.


3 opmerkingen: