donderdag 26 maart 2009

koopverbod

Nadat we vorig jaar op 2 april verhuisd zijn, ben ik in het gelukkige bezit van een hobbykamer van maar liefst 28 vierkante meter.
Ons vorige huis was niet echt heel groot, en het kamertje wat ik toen "bewoonde" was super klein. Mijn hobbymateriaal was dan ook over het hele huis verspreid. Overal lag wat, onder het bed, achter het bed in rieten manden, in de keuken, het bureau in de kamer en ga zo maar door. Nadat we in ons nieuwe huis hadden geverfd en laminaat was gelegd heb ik drie extra kasten aangeschaft voor mijn hobbykamer. Een hele grote broodkast, een dressoir met heeeeeel veeeel laatjes en een meidenkast. Ik heb nu dan ook alles "onder 1 dak". Gevolg hiervan is dat ik nu veel beter kan overzien wat ik allemaal "in huis" heb. En dat is veel, heel veel.
Eerlijk gezegd ben ik er nogal van geschrokken. Ik kan nog jaren vooruit met breien en borduren zonder iets te hoeven kopen. Dus heb ik mijzelf een absoluut koopverbod opgezegd. Natuurlijk zitten er in dat verbod wel ontsnappingsmogelijkheden.
Bepaalde dingen heb je gewoon nodig om verder te kunnen. Als bv het naaigaren op is, moet ik natuurlijk wel nieuwe kopen om verder te kunnen. Wat is ook absoluut nodig had om wat lapjes op te maken, waren bovenstaande patronen waarvan ik zeker weet dat ik ze, zij het in mijn eigen versie, ga maken. Ik was dadelijk verliefd op de kerstkrans mbv een logcabinpatroon en op de scharrelkippen. Dus.......besteld via internet en deze week al ontvangen. Ik ben vannacht al bezig geweest de patronen over te tekenen op theezakjespapier zodat ik er weldra mee aan de slag kan.
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. wat is theezakjespapier en waar kun je dit kopen (liefst online)??? Kan het nergens vinden!!
    wil met papier piercen beginnen.
    lia.vandenbrand@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen