vrijdag 13 maart 2009

naaien


Na het breien en borduren kwam..........naaien. Eenmaal samenwonend met Willem kocht ik een singer en ging in het buurthuis op naailes. In friesland hadden we de eerste tijd geen auto dus was naailes een beetje lastig maar ik deed wel een slecht geslaagde poging met behulp van een schriftelijke cursus. Toen we naar Rottum verhuisde zat ik eerst een poosje op les in Kantens en kwam later in Bedum terecht. Jaren en jaren ging ik daar heen op de woensdag, maar om nou te zeggen dat ik het naaien echt goed heb leren beheersen......
Op de een of andere manier is het denk ik toch niet echt mijn ding. Ik kreeg het maar niet echt in de vingers. Met behulp van de naailerares slaagde ik er wel in om kleding voor mijzelf, Willem en Fernando te naaien maar voor ritsen, kragen ed blijf ik afhankelijk.
Toch waren het altijd hele gezellige avonden, de sfeer was goed, de cursisten leuk, dus wat wil een mens nog meer?
De singer, waar ik altijd ruzie meehad werd vervangen door een Bernina, waar ik een stuk beter mee overweg kon.
De laatste drie jaar is het naaien erbij ingeschoten dus heb ik weinig werkstukken meer om te laten zien. Maar ik ben wel van plan het weer op te pakken want ik heb nog meters stof in de kast liggen die toch ook eens weggewerkt moeten worden. Het broekje op de foto heb ik bij het zelf gebreide truitje genaaid.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten